Re: S/PDIF out - czy zawsze jest tam dźwięk?

Autor: topjes <nie_at_da.rady>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 19:30:24 MET

"Teo" <tee9o@interia.pl> wrote in message
news:cn2o9q$rrb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Chyba jednak nie bardzo rozumiesz :)
> Na wyjsciu bedziesz mial to co puscisz. Czyli jak puscisz Winampa to nie
> bedziesz mial DD, tylko stereo (albo mono - zalezy od pliku), jak
> puscisz zwykly DivX to bedziesz mial stereo, jak puscisz DivX z
> dzwiekiem 5.1 AC3 dekodowanym programowo przez AC3 w Windowsie to
> bedziesz mial stereo, jak puscisz DivX z dzwiekiem niedekodowanym to
> bedziesz mial na wyjsciu zakodowany dziek AC3 ktory mozesz odkodowac na
> ampitunerze/wzmacniaczu AC3, jak puscisz DVD z dzwiekiem DD5.1
> dekodowanym przez PowerDVD to bedziesz mial stereo, jak puscisz DVD z
> [...]

Ale to to ja narpawdę rozumiem :))) Kiedyś w odtwarzaczach DVD było tak, że
na wyjściach cyfrowych był sygnał tylko dla sygnału DD/dts/PCM - dlatego mam
wątpliwości. Dla ścieżek MP3 sygnał nie był wysyłany złączem cyfrowym - była
w nim cisza :))) Teraz już chyba w żadnym odtwarzaczu to nie jest problem.

I jeszcze jedno. Czy sygnał z tego złącza w przypadku zwykłego stereo np MP3
idzie jako cyfrowy PCM? Czy amplituner DD/dts z wejściem cyfrowym poradzi
sobie by zdekodować prawidłowo taki sygnał? Myślę, że tak, ale chce się
upewnić :)
Rozumiem, że w każdym przypadku dźwięk jest przesyłany w formie cyfrowej?

pzdr
topjes