Re: Jak odzyskać pliki

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Thu 11 Nov 2004 - 21:35:27 MET

"Mariusz" <mar.plock@neostrada.pl> wrote in message
news:cn0hh7$3u4$1@atlantis.news.tpi.pl...
>W jaki sposob można odzyskac dane po sformatowaniu dysku. Przed formatem
> stary dysk mialem podzielony na 2 partycje C i D. Dołozyłem sobie drugi
> nowy
> dysk a parycje C i D sformatowalem i zrobilem jedna C. Na partycji D
> miałem
> jednak wazne pliki ktorych nie zarchiwizowalem. Czy jest szansa odzyskac
> utracone pliki? Były to pliki typu *.*dwg i Word. Czy jest to trudne do
> wykonania?

Witam,

Jeśli partycja D była na dysku za partycją C, jest wielce prawdopodobne że
żadne informacje z tej partycji w takiej sytuacji nie zostały nadpisane.
Oczywiście nie jest to trudne, potrzebny jest program który odnajdzie
boot-sector tej partycji i na jego podstawie odtworzy całość.

Pozdrawiam

Paweł

Uwaga do osób sprzedających używane dyski - aby Wasze dane nie ujrzały
światła dziennego u nowych właścicieli, nie wystarczy skasować plików jak to
znana pani J. zrobiła, zalecam przynajmniej 1-krotne (zalecane 7-krotne)
nadpisanie wszystkich sektorów dysku, najlepiej wartościami losowymi,
finalnie trzeba wyzerować pierwszy sektor dysku aby nowy użytkownik nie miał
problemu z partycjonowaniem.