Re: Cichy wentylator..

Autor: Zigi <fire2wallwytnij_at_o2.pl>
Data: Thu 11 Nov 2004 - 16:54:13 MET

> Druga sprawa to wentylator w obudowie, moja obudowa (codegen ;( ) ma u
> gory
> wentylator, ktory ostatnio odlaczylem, gdyz jego halas byl naprawde
> przerazajacy, w zwiazku z tym nie wiem co robic, czy szukac jakiegos
> cichego
> wiatraka (jesli tak jakiego??) czy moze dac sobie spokoj z nim i niech
> bedzie caly czas odloczony, reszta sprzetu to Asus a7v8x, 512 MB, Seagate
> 80GB, cd-rw, cd-rom, GF Ti4200 128MB, karta TV i to chyba wszystko. Komp
> stoi w taki sposob, ze tylko z jednej strony jest osloniety... gora, jeden
> [...]
Nic nie zmieniaj tylko dokup regulatory obrotów np zalmana (FanMate). W
razie czego jak masz gdzie dodaj jeden wentylek dla lepszej wentylacji i po
kłopocie. Sprawdzasz jaka temperatura proca i na ile możesz zwolnić wentylki
i masz w miarę cichy sprzęt. Wymiany wymagaj a tylko hałaśliwe wentylatory
które mimo zwolnienia np lekko terkoczą.
Ja miałem Volcano 7+ - kto miał to wie jaka to suszarka nawet na ustawieniu
Low. Już wcześniej do tego wentyla (7cm) miałem podpięty regulator (nie
dostarczany w komplecie) ale mimo małych obrotów cechował sie cichym
terkotaniem co w rezultacie i tak powodowało delikatny szum. Teraz
zostawiłem sobie sam radiator a wentylek (8cm) z blachą umożliwiającą jego
montaż po drobnym (dostosowaniu wywiercenie 4 otworów) zastosowałem właśnie
z jednego cooler mastera tyle że u mnie pracuje na jakieś 5-6V. Spokojnie
wystarcz to do schłodzenia Athlona2500 kręconego do poziomu modelu 3200.

Pozdrawiam
Zigi