Re: walka z wiatrakami

Autor: ard <ardjeden_at_tlen.pl_jeden=1>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 21:56:38 MET

Dnia 2004-11-10 21:36, Użytkownik Maciek Mis napisał:

> Nie wiem czy poradze sobie z ta przejsciowka :-(
Dwa kawałki blachy o szerokości wentylatora i wyskokości takiej żeby
można było uzyskać, po założeniu tunel a nie ścianę pod wentylatorem.
Gniesz w dwóch miejscach i robisz w każdej cztery otwory. pierwsze
gięcie ma nam umożliwić przykręcenie blachy do większego wentylatora.
mocujemy ją do tegoż śrubami takimi, jakimi jest przykręcony wentylator
w zasilaczu. Takie duże z szerokim gwintem (mowa o wiatraku 80mm,
powinny być z wentylatorem w paczce). Następne gięcie ma nam ustawić
koniec blachy, jakiś 1 cm, równolegle lub prostopadle (dwie metody
montażu) do żeber radiatora. Na tej części blachy robimy dwa małe otwory
pod te śruby, którymi był mocowany stary wenylator. Mocować możemy
wkręcając śrubę pomiędzy żeberka radiatora, bądź też, jeśli przyłożymy
te blachy z drugiej strony (zaczynają się kłopoty opisowe) tzn tak żeby
przylegała do ostatniego żeberka. W tym przypadku musimy w radiatorze
wywiercić z każdej strony po dwa otwory, w które te wkręty wpuścimy.
Jakby co to jestem pod gg 5089615 ale jeszcze godzinę, dwie bo jadę na
urlop i nie ma mnie do poniedziałku.

> z tego co wiem to wiatrak intela ma chyba 70mm
To będzie mniejszy problem. Kiedyś zakładałem wentylator 80x80 na
radiator 50x60. Przejściówkę zrobiłem z jednego kawałka blachy. Robi
tunel dający cały nawiew na radiator Zero strat z wywiewaniem na boki.

> jaki kupiles wiatrak ten 80mm
nie pamiętam. Jakiś Spire czy coś takiego. Na łożyskach kulkowych, cichy.