Karta dzwiekowa 1/2 pro (kupno nowej, specjalnie pod Linuxa)

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 07:21:15 MET

Witam,
obacnie mam karte dzwiekowa Hercules Fortissimo III chce ja koniecznie
wymienic - za slabe wzmocnienie sygnalu przez co mam straszne szumy po
podlaczeniu swojej gitary :/
Niestety nawet podlaczenie gitary pod wzmacniac, a potem karte dzwiekowa
nie eliminuje szumow :/

Jaka karta dziwekowa/muzycznej mozecie mi polecic?
Nie szukam profesionalnej karty dzwiekowej/muzycznej o wysrobowanych
parametrach, ale gardze jakoscia jaka oferuje Audigy 2, Fortissimo i
inne z tej polki.

Warunki jakie karta musi spelniac:
Najwazniejszy jest dla mnie czysty dziwek po podlaczeniu gitary (gram
nieprofesionalnie wiec nie musi byc jakis super Hi-End), oraz wyjscie
optyczne (TOSLink), ktore przepuszcza zakodowany sygnal AC3 (chce
podlaczac to do wzmacniacza DD 5.1/DTS i dopiero na nim dekodowac).

Jest jeszcze jeden szkopul: karta musi miec przynajmniej dobre
sterowniki dla Suse Linuxa (pierdy - dzwiekiem tego nazwac nie mozna -
jakie wydaje z siebie Fortissimo III pod Linuxem na sterach ALSA nie
wchodzi w rachube).

Karta bedzie sluzyla:
Jako pomost miedzy gitara, a DSP - to najwazniejsze, DSP oczywiscie
realtime - oraz zwyklych domowych zastosowan (sluchanie muzyki, gry,
filmy DivX/AC3 - nie musi miec EAX, A3D, Sensura3D i innych bajerow).

Na razie wpadla mi w oko ESI Juli@, ma nawet normalne Jack'i (sic!) ale
jednak troche kosztuje, nie wiem jak bedzie sie sprawowala pod Linuxem i
moze jednak ma nazbyt wysrubowane parametry jak na moje potrzeby.
Czytalem, ze M-Audio Audiophile dobrze radzi sobie pod Linuxem, ale nie
wiem, czy to wiarygodne slowa.
Polecano mi Terrateca Aureon Sky, ale to niestety ta sama klasa co
Fortissimo i Audigy :/

Moge na to przeznaczyc do 150 euro (karta musi byc dostepna w Europie,
albo USA).

Pozdr.
Teo

ps. Szumy nie sa powodowane przez kable, albo wtyczki :)

--
www.amit.pl // FPH Amit - maszyny i urządzenia do sitodruku
www.tee9o.prv.pl // konfiguracja QoIP dla USR9105/9106