Re: Dźwięk w AC3 - z czym to jeść ?

Autor: WojtasJD <not_at_now.pl>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 23:47:35 MET

Użytkownik "Przemas" <przemek77@go2.pl> napisał w wiadomości
news:cmrfr9$o1f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
> Ściągnąłem koncert Dream Theater (Rip z DVD - 3 płyty CDR). Koncert ma
> dźwięk w AC3 (6CH). Niestety w porównaniu z innymi filmami w divixie czy
mp3
> koncert słychać u mnie na pół gwizdka. Nie oczekuję cudów od 4 kanałowej
> karty dźwiękowej podłaczonej do wieży stereo, ale czemu jest tak cicho?
Czy
> przyczyną jest brak jakiegoś kodeka , brak kilku głośników czy zły program
> do oglądania filmów (używam Bestplayera). Przepraszam za lamersto i proszę
> poradę :)

przy tworzeniu filmu DivX z dzwiekiem w mp3 czesto przed polaczaniem audio i
video
w czasie konwersji AC-3 -> MP3 dokonuje sie normalizacji (w strumieniu audio
szukany jest najglosniejszy fragment i poziom calej sciezki wzmacnia sie o
roznice
miedzy poziomem max ktory nie przester. karty i poziomem tego fragmentu) a
czasem
kompresje dynamiki ("odstep" miedzy najglosniejszymi i najcichszymi
fragmentami).
Dlatego jest glosniej.

W sciezce AC-3 masz to nienaruszone, mozesz sie cieszyc pelna dynamiką, gdy
jest za
cicho to mozesz poprawic w odtwarzaczu jesli ma takie opcje (np PowerDVD).

Przy Divxach i nie tylko polecam AC3Filter:

sprawdzona v.0.70b
http://ac3filter.sourceforge.net/

(przydaja sie ustawienia suwakow w "Gains" oraz "DRC")

oraz cos swiezego i to nawet z obsuga DTS :

http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm