Re: Athlon64 2800+ lub AthlonXP-M 2500+

Autor: WojtasJD <not_at_now.pl>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 21:06:09 MET

Użytkownik "Bernard" <Bernard@earth.net> napisał w wiadomości
news:cmnenu$2qb$1@mamut1.aster.pl...

> Przede wszystkim ma wbudowany sterownik pamięci i dzięki temu działa
> szybciej. 64-bitowe Linuksy są, Windows narazie beta (ale za darmo).
> Aha, i chodzi bardzo chłodno - u mnie do 42 stopni przy max. obciążeniu
> procesora i wolnych obrotach wentylatora.

wow, chwala Ci ze odpowiedziales bo juz myslalem ze temat zostanie samemu
sobie :p

podobny i intersujacy wątek jest wyzej : "W co warto teraz inwestowac?",
w tym wątku bardzo wyraznie widac ze przyszlosciowa platforma bedzie
plyta z gniazdkiem S939 - tyle ze najnizsze procki na to gniazdko sa drogie
(conajmniej 1.2k zł) - wydajnosc / cena bedzie tu nisko - tak mi sie wydaje,
poza tym watpie czy za miesiec lub dwa ich cena spadnie do ponad 50%
obecnej.
Skoro juz wiemy ze plytki SocketA oraz S754 dlugo nie pociągną to niedlugo
bedzie
trzeba wymieniac (ja bym z tym nie przesadzal, ludzie na pewno nie rzucą sie
tak od razu
na nowinki typu PCI-E czy SATA II (pare dni temu kupilem HDD i olalem SATA,
bo gniazdko
IDE co by nie mowic jest powszechniejsze i w razie padu plyta / proc / ram -
latwiej sie
dostac do danych).

Ponawiam pytanie, napewno ktos sie zaopatrzyl w Athlona64 2800 i moze cos
napisac,
- co z mnoznikiem ? (bo nie jestem pewny - chyba zablokowany, malowanie
mostkow chyba
 odpada - proc jest przykryty metalowa plytką)
- jak sie to kreci ? (napisales ze chlodny)
- czy ClawHammer czy NewCastle (0.5MB) ? - choc tego ostatniego nie widze w
cennikach,
 1MB czy 0.5MB cache starczy ? (wiekszy cache pewnie nie sprzyja o/c i jak
bylo widac po
 Bartonach nie jest taki przydatny).

- czy x86-64 sie przyjmnie a nie jak 3DNow! ?

- moze dac sobie z tym spokoj i wziac takiego XP-M 2500, ustawic na 3200+ -
tez bedzie
 szybko i taniej

- a co z dzwiekiem na mobo z S754 ? - (niektore plytki z SocketA na nForce2
mialy
 zachwalanego SoundStorma a co z nForce3 widac tu jakies dziwactwa 6 a nawet
8 kanalow,
 jakies Realteki ALC850 albo AD1980 itd.

-