Re: Samsung mi pada :(((

Autor: Romeq <romeqWYTNIJTO_at_poczta.fm>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 19:07:12 MET

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:pda13h4k80i8$.dlg@powered.by.sniper...

> Warranty Week (http://www.warrantyweek.com) podaje, że w 2003 roku
> Maxtor poniósł najwyższe koszty serwisu swoich dysków uzyskując aż
> 5,9% zwrotów (2-gie miejsce pod względem największej awaryjności
> zaraz po produktach Lexmarka).
>
> Seagate i WD biją pod tym względem Maxtory na głowę:
> http://www.warrantyweek.com/archive/ww20040112.html
> Zwróć uwagę, że to dane tylko za trzeci kwartał 2003 roku. Niestety,
> brakuje w tym zestawieniu Samsunga, ale z innych źródeł wiem, że
> wypadał jeszcze lepiej.

Nie znam tych testow, wiec nie moge sie na ich temat wypowiadac. Z checia je
poczytam. Poza tym, mamy 2004 rok i to listopad. Wiec te dane sa dosc
nieaktualne...

> Podsumowując: twoje niczym nie poparte teorie zupełnie mijają się
> z realiami.

Podparte wlasnymi doswiadczeniami i kilkunastoma innymi osobami, glownie
znajomi. Mam dyski Fujitsu pracujace non stop od nastu lat, Samungow tez sie
troszke przewinelo, obecnie korzystam z caviara. Seagate tez byl w uzytku;)

> A jeśli nie patrzeć na statystyki - wystarczy popytać sprzedawców, z
> którymi dyskami mają najmniej problemów. Większość z nich chce
> sprzedać towar i uniknąć dalszych komplikacji, dlatego proponują
> Seagate-a, WD i Samsunga (w tej kolejności - wg moich badań na
> kilkunastu firmach).

Owszem, rozmawialem w sklepach i wlasnie odradzano mi Seagate. Polecano mi
glownie Maxtora, WD i w niektorych sklepach Samsunga. Sprzedawcy wciskaja
klientom to, ze dysk ma dlugi okres gwarancji, a IMHO nie zawsze jest to
takie super(dlugosc gwarancji nie pokrywa sie z dluga zywotnoscia dyskow).
Spotykalem sie z takimi odpowiedziami serwisow (nie mowie, ze to powszechne,
ale jednak sie trafilo), ze dysk zostal niby przez jakies uderzenie lub inne
warunki uszkodzony i nie jest to wada fabryczna. Moim zdaniem byla to
nieprawda, ale koszty udowadaniania pewnie bylyby wyzsze niz wartosc dysku,
wiec...

Pozdrawiam,

Robert