problem z kablem d-sub (?)

Autor: kamil nowicki <kamil.nowicki_at_gazeta.pl>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 03:42:37 MET

witam

z racji że to mój pierwszy post na grupę pozdrawiam wszystkich grupowiczów :)
... i przedstawiam mój problem:

obraz na monitorze (crt) czasami przyjmuje żółtawy odcień (raz bardziej żółty
raz mniej). w zasadzie byłbym pewien że to kabel gdyby nie jedna rzecz. na
starej (_bardzo_ starej) karcie graficznej obraz częściej się psuł niż na nowej.
parametry obrazu były chyba zbyt wyśrubowane jak na tą starą kartę (1024 x 768 x
16 bpp przy 75 hz i 135 mhz dacu karty). tak jakby dac się smażył (?) i obraz
się przez to częściej walił :)

czy to problem z kablem, monitorem czy kartą graficzną ?
jeśli to kabel to mam dodatkowe kilka pytań:

1. jeśli kupię tańszy kabel to czy dużo stracę na jakości ?
2. przy opisie niektórych kabli na stronach producentów jest napisane że nie
obsługują one transmisji w dwie strony. czyli system operacyjny nie dostanie
informacji z DDC o obsługiwanych przez monitor rozdzielczościach i takie tam ?

dzięki za ewentualną pomoc

--
kamil nowicki,
kamil.nowicki (at) gazeta.pl