Re: gwarancja na laptopy w usa

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 00:31:45 MET

Proces Krzysiek <qwaseq@pf.pl> zwrócił błąd:

> z tego co ja wiem to jeszcze w usa nalezalo wykupic (ok 100USD)
> gwarancje na caly swiat. informacje z pierwszej reki - kolezanka
> przywiozla sobie latptopa

Przy czym większość firm na gwarancji wypisuje gdzie się zaczyna a gdzie
kończy "worldwide". Polski często nie ma na tej liście. I to że jest UE
też nie znaczy że Polska będzie. W takiej sytuacji można się liczyć z
koniecznością wysyłki albo płacenia za serwis. Często małymi literkami
na gwarancji światowej jest napisane zdanie w stylu "Mail in service
where local service is not available" oznaczające własnie konieczność
wysyłki. Przykładem firmy nie dającej prawdziwej gwarancji światowej
jest Sony. Sklepy mogą dodać płatną gwarancję jakiejś zewnętrznej firmy
(np. Mack) ale wtedy też trzeba wysyłać, razem z opłatą za przesyłkę
powrotną i ubezpieczenie (i to tylko na terenie USA jeśli tam wysyłamy,
na pozostałej trasie trzeba ubezpieczyć samodzielnie).

Pozdrawiam,

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8