Re: W co teraz warto inwestowac?

Autor: Jolly Roger <nie_posiadam_at_maila.w.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 20:39:41 MET

Niejaki Tomasz Sz w przypływie geniuszu wysmażył(a) co następuje:
> ... jeśli chodzi o płytę (chipset) i procesor ?
Jeżeli nieco poczekasz (miesiąc), to najlepszym wyborem będzie płytka
na nForce4 na socket 939 i do tego procek w stylu A64 3000+. Wydajność
fantastyczna a platfrma bardzo rozwojowa. Innych rozwojowych
alternatyw niestety nie ma.

> Są jakieś szczególne za i przeciw przy wyborze ?
Jeżeli chodzi o S939 to za tym rozwiązaniem przemawia przyzwoita cena
(za miesiąć jak się pojawią procki 3000+ na S939, to cena będzie OK.
Teraz procki na S939 to drożyzna), wysoka wydajność, rozwojowość
(wersja 4200+ już zapowiedziana, ale pewnie nawet na 5000+ się nie
skończy), 64 bitowe procki to może być za jakiś czas strzał w
dziesiątkę (64 bit oprogramowanie).
Przeciw platformie na S939 świadczy obecnie wysoka cena (ale za
miesiąc ...), dostępna mała liczba modeli procków na s939 (narazie
tylko 3500+, 3800+, 4000+ i FX).

> Pytam bo w najbliższym czasie chyba zmodernizuję swojego PCta, a
> chciałbym żeby nowy mi posłużył przez kolejne 2-3 lata (w tym czasie
> jedynie wymiana CPU na szybszy plus ewentualnie rozszerzenie RAMu).
Poczekaj na procki na s939 typu 3000+, kup płytę na nForce4 (z m.in.
SATA2 i innymi fajnymi rzeczami) a za 2-3 latka kupisz procka w stylu
4600+ i kolejne 1GB ram i będzie gites.

> Dzięki za podpowiedzi.
Proszę bardzo :)

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :)