Re: Pamięć PC-133 na płycie VA-503+.

Autor: Marek <marek9993_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 11:08:47 MET

Robert P. <zyx3@poczta.xonet.pl> napisał(a):

> Dlugo uzywalem tej plyty i bylem bardzo zadowolony, z tego co pamietma do
> ustawiania pracy pamieci jest oddzileny zestaw jumperow, te tez musisz
> ustawic na 100 MHz (byz moze masz ustawione jumperami prace procesora na 4 x
> 100MHz , natomiast jumpery, ktore ustalaja predkosc pracy pamieci masz na 66
> MHz)
Procek jest na pewno 5x100 MHz (BIOS wykrywa AMD 500, a dwa programy
testujące to potwierdzają.

Tabela ustawień RAMu uzależnia ustawienie RAM-u od ustawienia procka.
Dla ustawienia procka 100MHz są tylko dwie możliwości ustawień RAMu:
PC-100 i Non PC-100. Przy Non PC-100 pracuje stabilnie tyle, że Sandra
pokazuje, że na 66Mhz. Przy ustawieniu na PC-100 płyta wstaje, ale
Win98SE albo nie wstaje z powodu błędu ochrony, albo się wali później.
Zdążyłem tylko sprawdzić, że Sandra pokazuje wtedy faktycznie prędkość
RAM-u 100 MHz.

> Poza tym sprawdz jakims innym programem testujacym, moze Sandra przeklamuje.

Masz jakiś inny program testujący, który pokazuje częstotliwość RAM-u,
bo ja znalazłem jak na razie tylko Sandrę. Do pomiaru częstotliwości
procka jest pełno róznych programów i programików.

Marek