Re: lcd czy crt

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 10:39:07 MET

Użytkownik "adam" <adam_grabski@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cmkam7$lb6$1@atlantis.news.tpi.pl
> chcialbym zmienic monitor, w tej chwili posiadam panasonic
> panasync/pro pl70i
> na poczatku chcialem kupic lcd 17" ale ostatnio slyszalem opinie, ze
> bede zalowal, kolory nie sa zbyt soczyste, odswiezanie tylko 75hz
> rozdzielczosc tez tylko maxymalna wiekszej nie ustawie, wiec teraz
> waham sie czy kupic taki panel czy moze 19" monitor kineskopowy np
> NEC FE991 ktory ma bardzo dobre recenzje, czy warto w ogole wydawac
> pieniadze na cos co i tak zostanie wyparte z rynku ?

Na pewno nie będziesz żałował, nikt z moich znajomych kto SAM dobrał
sobie LCD w sklepie, nie wróciłby już więcej do CRT.

Co do rozdzielczości to prawda - LCD najlepiej pracuje w swej
rozdzielczości natywnej, dla monitora 17" będzie to 1280x1024. Jednak
ustawianie większej rozdzielczości mija się z sensem, powiedziałbym, że
i ta jest domyślna już za duża i do komfortowej pracy (dla mnie) trzeba
systemowo powiększać czcionki. Ustawienie mniejszej rozdzielczości
powoduje sporą utratę jakości obrazu - na szczęście jest to widoczne
tylko przy pracy z tekstem, przy grach i filmach to nie przeszkadza.

/odpowiadając zmień px na pl/