Re: Pamięć PC-133 na płycie VA-503+.

Autor: Marek <marek9993_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 10:32:10 MET

Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> I masz *tylko* ten jeden moduł?

Ze względów finansowych mam tylko jeden taki jednostronny moduł :(
Czy z modułem dwustronnym mam większą szansę na poprawne działanie całości?

> Właśnie tak (FSB 100 MHz, RAM 100 MHz), plus zmienić
> ustawienia BIOSu.

Hmm. CPU External mam ustawiony od dawna na 100 MHz i Freq ratio na 5x,
bo procek jest AMD k6-2-500. Win98 SE działa stabilnie tylko przy ustawieniu
RAM na 66 MHz (zworki DIMM1-3 plus CLK4 ustawione na Non PC-100)
Po ustawieniu na PC-100 zaczynaja się problemy z windą, z błędem ochrony
systemu na czele - płyta wstaje bez problemu.

Nie bardzo czuję co mogę przestawić w BIOS, skoro Sandra rozpoznaje moduł
jako SpecTeck, który przy 100 MHz ma pracować na CL3, a poprzednie 2x32 też
tak pracowało. DRAM Timing jest na Fast.

Marek