Re: Jaki zasilacz wybrać?

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 03:38:53 MET

Artur Grossman wrote:

> Hmm, bo ja sobie szczerze mowiac myslalem tak, ze te 2 zasilacze roznia
> sie tylko tym, ze jeden ma PFC pasywne, a drugi aktywne...

to zupelnie inne konstrukcje - nie sa nawet produkowane przez tego samego
producenta.. tylko znaczek chiefteca maja ten sam.

> Sa inne roznice? I czy naprawde to czy pasywne/aktywne ma tak duze
> znaczenie (np. w zuzyciu pradu)?

jesli z gniazdka/upsa w miejscu podlaczenia kompa plynie prad o napieciu
dokladnie takim na jakie jest "wyskalowany" fabrycznie pasywny PFC w twoim
PSU - to ZADNA. w praktyce natomiast takie idealy rzadko sie zdarzaja -
stad efektywniejsze bywaja aktywne PFC gdzie wspoczynnik korekcji jest
dobierany na biezaco przez elektronike w zaleznosci od "skokow" napiecia
zewnetrznego.

pozdrawiam