Asus A7n8x i wkładanie pamięci

Autor: Michał Górski <ybacay_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 07 Nov 2004 - 02:15:57 MET

Witam!

Mam problem z komputerem (a jakze :). Mam w nim plyte Asus A7N8X. Do tej pory
mialem jedna kosc pamieci - 512 Kingstona, 400. Kosc ta dzialala tylko i
wylacznie jesli byla wlozona do slotu 3 (tego nieco oddalonego od pozostalych
dwoch). W przeciwnym razie komputer uruchamial sie i dzialal, ale zupelnie bez
ostrzezenia i bez przyczyny restartowal. Niedawno dokupilem druga kosc pamieci,
identyczna. Probowalem juz je wkladac we wszystkich mozliwych kombinacjach, ale
kazda powoduje losowe restarty komputera. Raczej obie pamieci sa dobre, bo na
kazdej z osobna w slocie 3 chodzi poprawnie. No i pytanie: jak powinienem
powkladac te pamieci do plyty (do ktorych slotow) oraz co powinienem ustawic w
BIOSie (Award, Athlon XP 2800+). W tej chwili mam FSB 166 oraz pamieci BY SPD.
Przy starcie wyswietla mi, ze pamieci chodza na 200Mhz w Dual Mode. Niby
prawidlowo, ale komputer podczas normalnej pracy sie restartuje. Moze plyta jest
nieco walnieta, juz sam nie wiem. Moze ktos z Was mial podobny problem i bylby w
stanie coskolwiek poradzic, bardzo bede wdzieczny.

pozdrawiam
Michal Gorski
ybacay@poczta.onet.pl