Re: Stara plyta i nowy dysk

Autor: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <grzybrzy_at_op.pl>
Data: Sat 06 Nov 2004 - 20:36:59 MET

> moje pytanko czy taka plyta z biosem z
> przed kilku lat "rozpozna" dysk z taka pojemnoscia dodam ze np z dyskiem 80
> GB nie ma problemy ale to inna bajka i heh czasy sie zmieniaja....

Prawdopodobnie nie !

Rozwiązania- dodatkowy kontroler z obsługą dysków tej wielkości lub
próba zastosowania softu oferowanego przez producenta dysku który to
soft robi małą nakładkę na BIOS-a, umożliwiającą poprawne korzystanie z
dysku. Być może HDD trzeba będzie przełązcyć w tryb "alternative
capacity" aby zosta wogóle obsłużony, a nnakładka pozwoli wykorzystać
całą pojemność dysku. W zależności od OS-a może być konieczne
zainstalowanie łat.

G.B.