Re: Dysk HDD z nieruchomą głowicą.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 06 Nov 2004 - 11:05:22 MET

Użytkownik "Paweł Cern" <imie@nazwisko.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:cmhpl3$jjg$1@nemesis.news.tpi.pl

> Nieprawda, ciepło nie rozchodzi się jednakowo w dysku. Poza tym siłą
> rzeczy innego materiału użyjesz do głowic.

Dokładnie. Unieruchomienie głowic spowoduje, że po drobnej zmianie ich
położenia względem talerza (na przykład na skutek ciepła) nie będą one
trafiały więcej na wcześniej zapisane przez siebie ścieżki, do tego
potrzebny jest im choć niewielki stopień swobody i mechanizm
pozycjonujący je na podstawie np. osobnej ścieżki prowadzącej.

BTW miałem kiedyś w ręku dysk z nieruchomymi kilkudziesięcioma głowicami
i kręcącymi się w środku talerzami - ale on ważył z 80 kG ;-) i miał
pojemność mierzoną w megabajtach, zaś odległość pomiędzy czołem głowicy
a talerzem pozwalała niemalże wsunąć tam kartkę papieru ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/