Re: Łaczenie kompów

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 Nov 2004 - 23:28:24 MET

On Fri, 5 Nov 2004 15:40:57 +0100, "Hannibal"
<WYWALANTYSPAMLukasz33@xl.wp.pl> wrote:

>Chciałbym zapytać jakie są możliwości połączenie zwykłego PC ze starym
>Laptopem typu Pentium 133, ma służyć to do dzielenia
>neostrady a problem jest w tym że ten laptop nie koniecznie musi mieć
>sieciówkę. Słyszałem coś o połączeniu przez porty drukarek ale nic o tym nie
>wiem.
>
>Jak inaczej da się połączyć ? Komputery muszą raczej stać w osobnych
>pokojach.
>
>Czy przerabiał już ktoś ten temat ???

Kablem LPT można to zrobić i transfer będzie nawet znośny. Testowałem
cos takiego dosyć dawno na kablu o długości 10 m. Działało.

Jeśli łącze na laptopie nie będzie służyć do backupowania internetu to
można zrobić kabel null-modem przez RS-232 (maksymalna prędkość
transmisji na takim kablu to 128 kb/s czyli ok. 10 KB/s - ale to tak
troche teoretycznie, ja na kablu długości około 25 metrów miałem
transfery na poziomie 6, 7 KB/sek - w Duke Nukem dało się grać. :) ).

Jesli laptop ma PCMCIA to karta sieciowa, nawet najtańsza będzie
najwygodnieszym rozwiązaniem.

--
Piotr Wydymus, Bielsko-Biała
GG: 2904275 email: motaboy@poczta.onet.pl