Komputer się wiesza przy starcie.

Autor: Piotr Wydymus <motaboy_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 Nov 2004 - 13:08:07 MET

Witam,

Najpierw objawy. Kiedy komputer jest zimny, podczas każdego startu się
wiesza. W różnych momentach. W każdym razie zawsze po zastartowaniu
Windowsa. Raz jest to biały ekran, raz po prostu wisi, a czasami
monitor się wyłącza (?) pokazując "Sync out of range". Komputer się
nie wyłącza. Dyski pracują.

Zasilacz Codegen 300W. SpeedFan pokazuje napięcia:

Vcore: 1,89
+3,3V: 3,12
+5V: 4,92
+12V: 12,61 (żadko 12,54)
-12V: -16,97
-5V: -8,78
+5V: 4,87
Vbat: 4,08

Na ile wiarygodny jest SpeedFan i na ile niebezpieczne są te napięcia?

Ale jest drugi problem. Procesor podczas wymiany płyty głównej i
wentylatora udało mi się uszczerbić. Ma wyłamany rdzeń na dwóch
przeciwległych końcach.

Konfiguracja:
- Athlon 1,333 Thundebird (nie podkręcony)
- ASUS A7V600-X
- 256MB DDR RAM Siemens SDU03264C2B12MT-75 PC2100 2,5
- WinFast GeForce2 MX 400 64MB
- Dysk Seagate ST3120026AS SATA
- Yamaha CRW8824E

Konfiguracja w tej chwili nie powinna być zbyt pazerna na prąd, więc
chcąc sprawdzic podłączyłem zasilacz Megabajta 230W. Było to samo.
Więc typuję procesor.

Noszę się z zamiarem wymiany tak zasilacza jak i procesora, ale teraz
nie wiem co najpierw. Co radzicie, kupić zasilacz (wybrałem Chieftec
HPC-420), czy procesor (ten po tym pierwszym zwisie działa potem
normalnie.

Pozdrawiam,

--
Piotr Wydymus, Bielsko-Biała