Re: dwa systemy

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 05 Nov 2004 - 12:34:05 MET

*emyo* napisał:

> czy da sie zainstalować dwa systemy operacyjne na jednym
> komputerze, [...] aby nie wystepowały zadne konflikty

Oczywiście. Musisz utworzyć 2 partycje podstawowe (resztę możesz
przeznaczyć na extended z partycjami logicznymi). Pierwszą partycją
może być np. FAT32/NTFS dla Win2K. Drugą robisz EXT2/EXT3 dla Linuxa
(jeśli chcesz, możesz utworzyć gdzieś linux SWAP, np. na extended).
Na początku nadajesz pierwszej partycji flagę Active (czynisz ją
bootowalną) i instalujesz na niej Win2K. Później instalujesz linuxa,
a jako bootmanagera możesz użyć GRUBa (instalujesz go w MBR), który
sam powinien wykryć istniejącego Windowsa. Po zakończeniu
instalacji, podczas bootowania powinieneś mieć do wyboru 2 różne
systemy. Jeśli tak się nie stanie, poczytaj o konfiguracji GRUBa
albo LILO. Gdy to okaże się za trudne, pomyśl o windowsowych
bootloaderach: PowerQuest BootMagic, System Commander lub BootIt.

To co opisałem to tylko jedna z dziesiątek kombinacji. Wszystkie
operacje można zrobić nawet w odwrotnej kolejności, instalować tyle
systemów ile zapragniesz (oczywiście z uwzględnieniem, że na jednym
dysku twardym utworzysz maks. 4 partycje podstawowe, a tylko
niektóre systemy potrafią startować z partycji logicznych). Ja u
siebie mam 5 systemów: Win98, WinXP, Win2003, Aurox, Debian i nigdy
nie miałem żadnych konfliktów.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/