Re: Katry TV a zbiorcza antena

Autor: Jozef <jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 04 Nov 2004 - 12:37:08 MET

> Mam znajomym (mieszkają w Wiedniu) kupić kartę TV - ma pełnić rolę
> magnetowidu no i oczywiście możliwość oglądania TV na monitorze. I
> teraz pytanie:
> Znajomi mają antenę zbiorczą, na której są m.in. programy
> satelitarne. Czy każda lepsza-domowa karta to obsłuży? Czy mogą być
> jakieś komplikacje z tego powodu, że karta trafii do Austrii? A może
> zproponujecie jakiś konkretny model - najwazniejsze to jakośc i
> funkcjonalność. Cena nie gra większej roli, ale chodzi naturalnie o
> sprzet domowy a nie profesjonalny

Karty dostępne w Polsce mają video w standardzie D/K (czasem dodatkowo
B/G), natomiast standardem audio stereo w Polsce jest NICAM (niektóre
kablówki nadają w różnych dziwnych kombinacjach - np. PAL D/K + stereo
A2). Musisz sprawdzić, jakie standard jest w Austrii w telewizji
kablowej - podejrzewam że PAL B/G + stereo A2.
Moim skromnym zdaniem do nagrywania programów telewizyjnych
najbardziej nadaje się stacjonarna nagrywarka DVD.
Z nagrywaniem na komputer nie jest tak prosto - porzeba trochę wiedzy
o formatach video i obróbce, oraz dobry komputer i duuuży dysk.

--
Józef