Re: Wibracje dysku twardego - reklamowac?

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 21:34:09 MET

Konrad napisał(a):

> Wczoraj kupilem nowy dysk twardy - Samsung SpinPoint 160GB. Niestety powoduje on wibracje
> obudowy objawiajace sie dosc glosnym buczeniem.

Chyba to jest normalna przypadłość dysku. Nie jestem pewien, bo jednak
dysk nie powinien wpadać w wibracje skoro talerze ma proste i wyważone.
Mam u siebie podobnie zachowujący się dysk i pomogło dopiero
odizolowanie go od obudowy położeniem go na grubej gąbce na dnie obudowy
i dodatkowy nawiew na niego wiatraczkiem. Przy okazji przestała być
słyszalna praca głowic. Co nie zmienia faktu, że dysk dalej wibruje po
swojemu, ale od ponad roku działa bez awarii.

> Czy tego typu objawy moga swiadczyc o dosc szybkim zakonczeniu zywota przez ten
> egzemplarz i czy warto reklamowac go juz teraz

Reklamować zawsze warto. Sprzedawca powinien zamontować inny dysk i
sprawdzić, czy też wibruje. Poszukaj na stronach rzecznika konsumenta o
trybach reklamacji obowiązujących w Polsce od początku 2003 roku. Możesz
po prostu wymienić dysk na inny, a sprzedawca nie może ci narzucić
swojej woli co do trybu rozpatrzenia reklamacji. Ja osobiście już nigdy
nie kupie sprzętu w sklepie, który nie cieszy się dobrą opinią i który
po zakupie ma klientów, za przeproszeniem, w d... (wszystkie sieci
sklepów powyżej 1 siedziby)