Re: liniowosc i sRGB w monitorze

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 21:22:02 MET

.:: chińska cenzura? ::. napisał(a):

> Jaka liniowosc w monitorze jest najlepsza? (mam zakres 0-100 i pewnie
> wszedzie taki jest zakres)
Jeśli chodzi o morę, to zerowa jest włączona standardowo i powinna być
domyślna. Wszelkie inne wartości ustawia się jeśli kineskop tego wymaga.

> Czy dobrze jest ustawic sobie kolor sRGB(konkretnie w tym kolorze ja
> nie mam nic do regulacji w sensie zmiany koloru)
Najlepiej mieć właśnie sRGB bo wtedy monitor korzysta z profilu kolorów
ICM jeśli zainstaluje się mu sterownik w windowsie. Wtedy widzi się
kolory aplikacji i dokumentów takie, jakie miał na myśli autor.

> Mam samsunga SymcMaster 765mb.
Ten model ma fajny gadżet "Magic Bright" dostosowujący jasność i kolory
jednym wciśnięciem guzika w zależności do czego używa się monitora
(tekst, gry, itp.). Niestety nie da się tak łatwo tego włączyć jeśli
jest aktywne sRGB.

> Musze sie pobawic w ustawienie, tylko nie
> bardzo wiem jakie powinny byc bo fabryczne ustawienia są skopane.
Niech się monitor nagrzeje z 20 minut, potem włącz "degauss", ustawienia
domyślne i wtedy zacznij regulację.