Win XP + Dysk 160 GB

Autor: VIP ZONE <vipzone_at_time4base.com>
Data: Thu 04 Nov 2004 - 09:47:45 MET

Witam,

Nabyłem niedawno dysk 160 GB Barracuda.

Na początku miałem problem z zobaczeniem czegokolwiek powyżej granicy 127
GB, jednak po zainstalowaniu Service Pack 1, system zobaczył resztę.
Mam dość starą płytę ASUS A7A266 z chipesetem ALI, lecz jest napisane że z
biosem w wersji 1011 obsługuje ona 48 bitowe adresowanie dysków - czyli
wszystko powinno działać i wydawało się że działa, ale pojawiły się
problemy.

Zaraz po instalacji SP1 założył własne sterowniki do kontrolerów dysku co
spowodowało że aczkolwiek XP widział cały dysk to jednak pracował w trybie
PIO co znacznie spowalniało pracę.
W związku z tym zainstalowałem driver od producenta chipsetu, i system
zaczął pracować w trybie DMA.

I wszystko by było w porządku ale gdy próbuję coś wgrać na sektory powyżej
127 GB, dysk drastycznie zwalnia, tak jakby przełączał się z powrotem w tryb
PIO, ale to chyba niemożliwe???

Czy ktoś może zetknął się z podobnym problemem i może ma jakąś radę?

pozdrawiam
Jarek