Win XP nie wyswietla mi polskich znakow w nazwach ikon, folderow etc.

Autor: Piotr <sjnet_at_gazeta.pl>
Data: Tue 02 Nov 2004 - 19:55:23 MET

Hej,

Używam sprowadzonego z USA laptopa IBM ThinkPad iSeries 1200 Type 1161
(Celeron 700MHz, 192MB RAM, Windows XP SP1 PL) prawie po każdej instalacji
nowego programu i po restarcie systemu a to mi się włącza klawiatura
numeryczna, a to zmienia język np. z polskiego programisty na polski 214,
oczywiście wszystko dzieje się samoczynnie. Ostatnio jednak komputer
przeszedł sam siebie...

Wczoraj zainstalowałem na laptopie kilkanaście nowych czcionek. Po restracie
systemu okazało się, że Windows przestał wyświetlać polskie znaki np. w
nazwach folderów, w nazwach pod ikonami, w menu MS Outlook i przeglądarki
IExplorer... Za to w oknie dowolnej aplikacji zwiniętej do paska Win XP już
są polskie znaki?! Wygląda mi to na podmianę strony kodowej dla domyślnej
czcionki systemowej?! Wszystkie ustawienia regionalne typu język polski
programisty i język systemu mam dobre. Czcionki przecież są multilanguage,
zresztą pisać np. w gadu gadu mogę normalnie używając polskich znaków.
Jak rozwiązać powyższe problemy? Reinstalacja systemu to ostateczność...

Pozdrawiam i dziękuję
Piotr