Re: Pamięć karty graficznej

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJterramail.pl>
Data: Tue 02 Nov 2004 - 12:34:13 MET

Dnia Mon, 1 Nov 2004 22:25:18 +0000 (UTC), Marcin M. napisał(a):

> Witam grupę,
>
> Nie jestem do końca pewien czy na dobrą grupę piszę ale może ktoś
> będzie wiedział jaki wpływ ma ilość pamięci na kartach graficznych na
> działanie programów typu 3D Studio Max???
> Wydaje mi się że niewielki. Bardziej odgrywa rolę chyba procesor
> komputera niż karta graficzna i ilość pamięci ram na niej.
> Jesli nie mam racji to sprostujcie mnie.

Jesli nie bedziesz teksturowac obiektow albo nie zamiezasz wyswietlac duzo
i sporo tekstur we wievpoortach/cie to nie jest potrzeba tego az tak duzo.
Nie widze problemu jesli bedziesz renderowac szklane kulki ale wyobraz
sobie projekt w ktorym masz np. 5mln polygonow, kilkanaszcie/dziesiat
materialow itd. Mozna zapchac kazda gafike i kazdego proca. Podczas powazne
pracy pozadna karta to podstawa bez sprzetowego T&L i sporej ilosci ramu
nie ma co startowac. Najwazniejsze zeby karta byla sprawna w tzw. pure 3D -
nowe efekty wniesione przez wymagania DX9 nie sa istotne dlatego calkiem
ladnie sprawuja sie w takich zastosowaniach karty np na GF4Ti. A jeszcze
ladniej karty na Quadro :-)
Oczywiscie bez sensownego procesora to ani sobie nie "pomodelujesz" ani
"porenderujesz" :-) no i jeszcze fure pamieci trzeba dorzucic.

GLide

--
[Epox 8KRA2+, 2x512MB PC3200, Athlon XP-M 2400@3300@1.65V(FJQ4C)]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]