Re: grafika na PCI

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 02 Nov 2004 - 11:32:49 MET

Slaey <slaey([Nie spamuj)]@interia.pl> wrote:

> Filmy na tej chodzą bez problemu, a ma zaledwie 8 MB, więc jak dołożę
> kartę na PCI 128 MB - to filmy nie pójdą? Tak naprawdę to chodzi o
> gierki dla dziecka.

            Bez sensu - do nowszych gierek trzeba mocnego sprzetu i C300 ze*a sie
a nie da rady. Nie rob dziecku krzywdy i jesli chcesz by moglo sobie pograc
zmien plyte, CPU i grafike. Pamiec SDR juz masz, wiec przy zalozeniu
minimalizacji kosztow jakas uzywana plyta na KT133A, D900 i GF2Ti bedzie w
sumie kosztowala mniej niz 128 MB nowa grafika na PCI, no i zakup duzo
bardziej sensowny. Dodatkowo zyskujesz ZNACZNE przyspieszenie calego
systemu. Poza tym kazda grafika sklauje sie z CPU nowa, mocna przy C300
bedzie sie po prostu "nudzic". Niedano sladalem znajomemu taki oszczedny
komputer - za nowa plyte Gigabyte 7ZXA rev. 2.1 z 2 letnia gwaracja dalem w
sklepie 120 zl [uzywane mozna kupic za 70-80 za], D900 - 70 zl i GF2Ti
64 MB TV - 100 zl. Razem 290 zl, czyli mniej niz nowa grafika na PCI z
segmentu budzetowego.

PS:
Jesli to maja byc jakies stare gierki to znajdz na gieldzie za
kilkadziesiat zl. jakas TNT2 na PCI. Lepszej nie widze sensu wkladac do
tego rupcia - C300 nadaja sie idealnie na malo pradozerny serwerek ale nie
do gier. Sam mam IBM 300 PC PL z iBX, PII 350, 192 MB RAM, zintegrowana
grafika S3 i sieciowka intel PRO100 + 2 sieciwki PCI. Do tego celu nadaje
sie swietnie ale katowac dziecka graniem na takim sprzecie w cos nowszego
niz swoja droga nadal swietny i podobajacy mi sie bardziej niz nowe
udziwnione niby-strategie 3D - PanzerGenerals II bym sie nie odwazyl.
Gdy go kupowalem w slocie AGP siedziala Pine TNT2M64 32 MB - widocznie
poprzedni wlasciciel mial podobne podejscie jak ty, z czego sie bardzo
ciesze bo po wyrzuceniu z konfigu tego czegos i sprzedaniu wyszedl mi caly
serwerek za oszalamiajaca kwote 45 zl, czyli mniej wiecej tyle ile oszczedze
miesiecznie uzywajac go zamiast pradozernego desktopa, o wygodzie nawet
nie wspominajac. :)

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85