Re: gwarancja producenta

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 02 Nov 2004 - 11:08:31 MET

bezrobotny <NOSPAMtralala76@go2.pl> wrote:

> np. gość mówi mi, On nic nie podbija nic nie podpisuje
> ale część ma i tak gwarancję producenta do realizacji
> w każdym autoryzowanym serwisie tego producenta...

            Czyli zadnej gwarancji nie daje. Gwarancja inna niz na pismie, z
data, podpisem, najlepiej rowniez pieczecia i dowodem zakupu to czcze
zapewninie i w razie jakiejkolwiek spornej sytuacji nie masz nic poza
roszczeniami z tytulu niezgodnosci towaru z umowa [dlatego koniecznie bierz
paragon lub fakture!]. Tyle tylko ze jesli sprzedawca ma takie podejscie i
wymiguje sie od gwarancji to tym bardziej bedzie wymigiwal sie z ustawowego
rezimu odpowiedzialnosci - nie bedzie uwzglednial reklamacji kwitujac "ze
to twoja wina" itp. Bez sadu raczej nic nie wskorasz a to naprawde dluga i
nerwowa droga. Tak wiec unikaj kupna czegokolwiek w takim sklepie - sklepow
jest jak psow, te z powyzszym podejsciem powinny znikanac z rynku - im
szybciej tym lepiej.

PS:
Tak jest cos takiego jak gwaracja producenta, ale do jej waznosci serwis
firmowy praktycznie zawsze wymaga prawidlowo wypelnionej przez sklep
firmowej karty gwarancyjnej producenta oraz dowodu zakupu. Jesli tego nie
ma odmawia naprawy. Ma to przeciwdzialac importowi poza oficjalnymi
kanalami dystrybucyjnymi. Niby jestesmy juz w obszarze gospodarczym UW, ale
jakos nie widac by serwisy palily sie do uwzgledniania gwarancji
ogolnoeuropejskiej, jednym z nielicznych wyjatkow jest o ile sie nie myle
3com.

--
Epox 8RDA3I; AXP TBB0 1900 MHz 400/400; 512MB PC3200 Infineon; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; R9550 400/500; SkyStar 2.6C; SBLive1024 & Hitachi CXW700/E85