Re: Barracuda 120GB i bardzo niskie transfery na starszym sprzęcie.

Autor: galu <galu_at_niespamuj.gdynia.mm.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 16:01:17 MET

> Aha, to moze powiesz mi ile sie spodziewales miec przez sieciowke?

Przynajmniej stałych 8MB/s dla dużych plików. Teraz mam od 4 do
MAKSYMALNIE 8MB/s (bardzo rzadko).

> Wlasnie patrze u siebie i na Total Comanderze z 16 MB buforem mam okolo
> 13 MB/s z partycji na partycje w tym samym dysku i okolo 14 MB/s z
> jednego dysku na drugi dysk.

Sprawdziłem TC z 16MB buforem - kopiowanie z partycji na partycje
4120kB/s, przy czym obciążenie procesora jest tak znaczne, że nawet myszka
zaczyna poruszać się skokowo. Właśnie to "zamulenie" komputera najbardziej
mnie martwi - mimo, że wg wskazań Windowsa dysk pracuje w trybie UDMA4
(tak też jest wykrywany w BIOSie) to zarówno transfery, jak i obciążenie
procesora mogą wskazywać, że jest inaczej... Dobrych parę lat temu miałem
podobny (?) problem, gdy do płyty na chipsecie LX z kontrolerem ATA33
podłączałem dysk Fujitsu/ATA66 i za Chiny nie chiał on działać w trybie
UDMA (tyle że chyba był wykrywany nawet w BIOSie jako PIO4).
BIOS płyty jest datowany na wrzesień 2000 roku.

Jakie VIA4in1 najlepiej zainstalować? Starszą wersję, czy najnowsze
Hyperiony? Bo jeżeli to nie wina kontrolera, to pewnie jest to problem
programowy.

--
Pozdrawiam,
Galu.