Re: California Access, Aristo, Gericom itp. - warto?

Autor: Artur Marianski <artur.marianskiWYTNIJ_TO_at_pf.pl>
Data: Mon 01 Nov 2004 - 11:31:17 MET

Witam

W artykule cm37hc$9gp$1@news.onet.pl,
niejaki(a): SR z adresu <zxcv@szaq.8oik> napisał(a):

<ciach>
> Jak to w koncu jest? Sam nie wiem, co o tym sądzic. Warto brac
> niemarkowe, czy nie? Ile jest prawdy w twierdzeniu, ze większosc
> niemarkowych laptopow to Clevo ze znaczkami CA, Gericom czy Actina?

W przypadku Aristo, o ktorym tez wspomniales, to tylko 2 najnizsze modele sa
produkcji Clevo.
Pozostale to Compal i Quanta, wiec marki bardzo uznane, z ktorych korzysta
IBM, Toshiba. Oczywiscie produkcja jest przygotowana specjalnie dla nich, a
nie na ogolna sprzedaz ale jednak :)

A co do czestych atakow na te mniej prestizowe marki.... Wiesz, wiele osob
mialo kiedys, lub zna kogos kto ma notebooki za 8-10 tys zlotych, pozniej
przesiada sie na notebooka za 4000 i zaczyna narzekac, ze glosny, ze sie
bardzo grzeje, ze trzyma 2h a nie 4h, ze nie ma roznych bajerow, ktore
bardzo cenili, jakby zapominajac, ze komputer jest ze 2 razy tanszy i na
czyms ta oszczednosc musiala byc.

Innymi slowy, kupujac najtanszy komputer z oferty zwlaszcza mniej
renomowanej marki trzeba miec swiadomosc, ze bedzie trzeba pojsc na pewne
ustepstwa. Ze desktopowy celeron bardziej sie grzeje i wymaga glosniejszego
(bo i szybciej pracujacego) wentyla, ze szybciej zezre mniejsza przy okazji
baterie, nie Pentium M. A tak swoja droga, to Aristo takze (a nie watpie ze
rowniez CA czy Gericom) ma bardziej wypasione modele z Centrino czy P4M
3.0GHz i Radkiem 9700, cichym chlodzeniem i mocna bateria. Tylko ze ludzie
ktorzy krytykuja te marki najczesciej kupuja te najprostsze modele.

BTW: i nie wierz w niesamowita bezawaryjnosc HP, Toshiby itp. Oni tam tez
maja pelne rece roboty. Bedziesz mial pecha, to tez bedziesz co kilka
miesiecy do serwisu kompa wysylal.

Pozdrawiam

--
                 Artur Marianski
* Przy odpowiedzi usun z adresu napis WYTNIJ_TO *