Problem ze sprzętem DELL-a. Załamka

Autor: Elvgreen <elvgreen_at_gazeta.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 10:49:36 MET

Witam!
Pomocy! Zachciało mi się wymiany komputera na wyższy. Co prawda szczyt
techniki to nie jest, ale spokojnie do zastosowań domowych się nadaje:

Dell Optiplex GX150/1GHz/80GB/512MB

Próbowałem zainstalować system i nocka z głowy, a efekty mizerne. Windows
nie powykrywał urządzeń i jakby nigdy nic odpalił sobie system w trybie
640x480 i 16 kolorów. Nie wykrył karty dźwiękowej, graficznej, i innych
rzeczy. Ściągnąłem sterowniki ze strony DELLa, ale na niewiele się to zdało.
Udało mi się część zainstalować ręcznie - karta graficzna zintegrowana Intel
810. Kompletnie system nie potrafił zlokalozować sterowników i nie
rozpoznawał podstawowych urządzeń! Czy to wada sprzętu? Wcześniej na innych
komputerach win2k wykrywał wszystko!

Dlaczego?

Problem1
Mało tego na płycie jest jakaś kostka wetknięta do portu PCI (to chyba
pamięć, ale osobno mam 2 kostki po 256 MB wetknięte w osobne sloty, które
system wykazuje, więc nie wiem co to jest). Menadżer urządzeń nie wykrywa
tej kostki (w menadżerze jest nieznane urządzenie PCI Device). Za cholerę
nie potrafię doinstalować sterownika. Ktoś może pomóc?

Dlaczego win2k nie wykrywa tych podstawowych urządzeń? Czy to może być wada
sprzętu? Jak ją zlokalizować?

Problem 2
Ręcznie doinstalowałem kartę dźwiękową (zintegrowana), choć pewnie nie ten
sterownik (wybrałem Intel 97) i dźwięk jest jakby za wysoki, a na trayu
(głośniczek) dźwięku nie da się wyłączyć ani ściszyć.

Problem 3
Gdy dokładam nowe urządzenie i system je wykrywa (np. czytnik kart do
aparatu przez USB) to miga mi wykrywanie nowego urządzenia, tzn jakby
wykrył, w tym samym momencie zamknął i w tym samym ułamku sekundy jeszcze
raz wykrył. Nigdy się z czyś takim nie spotkałem.

Czy ktoś może polecić dobry program narzędziowy?
Jakiś program do wykrywania sprzętu w systemie?
Coś do wyszukiwania błędów i wad?
Jak to wszystko wyeliminować?
Jak zmusić go do wykrywania tych podstawowych i typowych urządzeń?
Ktoś ma jakieś sugestie?
Jak najprościej znaleźć dobre sterowniki, no i czy to nie jest walnięty
sprzęt bo mam miesiąc na reklamacje.

Nocka z głowy idę spać i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże bo jestem załamany.