Re: Cichy zasilacz

Autor: Michael <mmichal.wytnijto._at_kontojestnatlen.pl>
Data: Sat 30 Oct 2004 - 16:28:29 MET DST

> A jeszcze mnie jako laika nurtuje takie pytanie: jest sobie program
> Speedfan z którego poziomu można sterować prędkością obrotów, ale wychodzi
> na to że nie mierzy prędkości wiatraczków w zasilaczu? Czy zasilacz trzeba
> jakoś szcególnie podłączyć do płyty głównej?

Żeby mieć kontrole obrotów z poziomu np. SpeedFan to tak. Kabel zasilający
wentylator musi być podłączony do płyty głównej standardowym 3-pinowym
złączem. Tak jak wentylator do CPU... Możesz przełączyć ja miałem tak w
Codegenie po tuningu :).
Ale nie polecam tego rozwiązania bo zasilacz sam "wie" jak ma sterować tym
wentylatorem w zależności od obciążenia... a jak będziesz to robił ręcznie
to go możesz spalić.

Co najwyżej możesz zmienić wentylator na jakiś super cichy, np. Papst ale
musi mieć taką samą oporność jak fabryczny... ale generalnie nie polecam
kombinować bo bezpieczne to do końca nie jest a poza tym tracisz
gwarancje...

Pozdrawiam