Re: HDD problem - dziwnie wykrywany przez bios

Autor: bart1awo <bart1awo_at_wp.wytnijto.pl>
Data: Fri 29 Oct 2004 - 00:00:01 MET DST

Użytkownik "KILu" <kilu@psxextreme.pl> napisał
> Przyjrzyj się z bliska stykom, ruszając złącze IDE - zauważyłbyś jeśli
> byłyby zimne luty. Miałem tak raz w CD-ROM-ie, pewnie luty puściły od
> wibracji.

Autopoprawka:
Nie zebym sie czepial, ale IMO zauwazylby _pekniete_ , a nie zimne luty.
Kiedys, daaawno temu, madrzy ludzie uczyli, ze zimny lut to taki, ktory
zostal wykonany lutownica (czy ogolnie narzedziem) o zbyt niskiej
temperaturze (stad pojecie "zimny lut"), ktore nie rozgrzalo wystarczajaco
cyny, aby ta polaczyla sie dobrze z laczonym metalem, w zwiazku z czym na
styku cyna- lutowany metal wystepuje rezystancja o wiele za duza, niz
powinna. I IMO byla to teoria wlasciwa... Zimny lut raczej trudno zauwazyc,
no moze po wygladzie powierzchni cyny (dla troszke doswiadczonych).

Pzodrawiam!
Bartek