Re: Komputer nie zawsze startuje - co moze byc przyczyna

Autor: <cyberkid_at_chello.pI>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 19:37:11 MET DST

Dnia Thu, 28 Oct 2004 17:24:37 GMT, Quick napisał(a):

>Sprawdz czy w okolicach procesora nie masz spuchniętych kondensatorów
>elektrolitycznych na 80% że to jest przyczyna.

Dzięki, zajrzałem do środka komputera i...

Na pierwszy rzut oka wygladało, że wszystko jest ok, natomiast przy
nieco bardziej uważnych oględzinach zauważyłem następującą rzecz. Dwa
kondensatory są nieco wypukłe na górze (ta blaszka nacięta na krzyż
jest nieco wybrzuszona) - czy to o to chodziło Ci, gdy pisałeś
spuchnięte (pozostałe kondensatory mają te blaszki płaskie)? Ponadto
na jednym z nich jest jakby naciek czegoś podobnego do substancji,
jaką można było zobaczyć na wylanych bateriach (elektrolit?).

Na ile poważne jest to uszkodzenie i czy można wymienić owe
kondensatory na nowe (o ile jest sens się w to bawić, bo uszkodzenie
nie jest zbyt uciążliwe). I czy może ono mieć jakieś bardziej poważne
konsekwencje w postaci np. uszkodzenia sprzętu podpiętego do płyty
głównej?

--
Pozdrawiam
cyberkid(_a_)chello.pl