Re: upgrade nagrywarki CD-RW

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Thu 28 Oct 2004 - 17:44:55 MET DST

W artykule news:cljdr4$lbn$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): bezrobotny z adresu <NOSPAMtralala76@go2.pl> napisał(a):

> mam taką starą nagrywarkę, nie pamiętam modelu,
> ale LG 12x/8x/32x
sprawdź, czy to model: CED-8120B
http://www.cdrinfo.pl/software/stronaspw.php?oneid=1294094348
i jaką masz wersję biosu

jeśli to model wymieniony powyżej, to czytaj dalej:

> z tego co pisze tu i tam oraz moich własnych doświadczeń
> wynika, że ten sprzęt nagrywa płytki 800Mb ale już nie
> odczytuje...
tak twierdzi producent... ale dziwne, bo właśnie słucham płytę Audio CD
88min - i nic nie przerywa...
dodatkowo wrzuciłem płytkę z filmem DivX (791Mb), skopiowałem na HDD (trochę
długo kopiował), odpaliłem i film jest cały do samego końca, nic nie rwie...
dźwięk OK

> moje pytanie jest banalne, czy po upgrade BIOSu nagrywarki
> będzie czytała płytki 800Mb?
nie wiem, ja mam bios 2.0 i jak widać czyta...

> jeśli tak, to jaki BIOS polecacie (skąd zassać)?
wersja 2.0
http://www.cdrinfo.pl/software/biosy/LG8120B-200.zip

> no i jak (i czym) się upgradeuje BIOS w nagrywarce?
paczka zawiera wszystko co potrzebne - robi dyskietkę bootującą

cytuję część instrukcję jaką mam do aktualizacji
1. Proszę podłączyć napęd CD-ROM do drugiego kanału IDE (IDE2) na płycie
głównej jako napęd master (pamiętać o ustawieniach zworek na napędzie). Nie
podłączać żadnych urządzeń na kanale IDE2 jako slave.
2. Proszę nie rozłączać napędu podczas aktualizacji firmware'u

P.S. Jak chcesz całą (plik 4b) to pisz na priv, lub GG

--
pozdrawiam
Adam M.