Re: Pobor mocy przec proce

Autor: Adams <adams_at_as-soft.com.pl>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 20:41:11 MET DST

Użytkownik "NB" <nie@mam.e-maila> napisał
Witam.

> Szukam danych na temat poboru mocy przez proce Intel P4 i AMD Athlon.
> Wiadomo, ze AMD grzeje się mocniej, więc i wiatrak proca musi miec
> mocniejszy, a z tego wynika większy pobor mocy.
> Pobor prądu przez komp zbudowany na AMD będzie więc większy niz przez komp
> oparty o Intela. Jest to jeszcze bardziej widoczne, gdy komp nigdy nie
jest
> wylączany. Za konsumpcję energii elektrycznej trzeba placic.

Z ciekawosci poszukalem, to stary artykul ale

"As I outlined before, AMD has a history of high power usage and heat
dissipation problems, which in turn contribute to stability issues. However,
the tables have turned drastically since July of 2002.

Intel's release of the Pentium 4 Extreme Edition set a new record for power
consumption and heat generation. Yes, it does perform well, but at what
cost? According to this document:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/30430.pdf,
the AMD 64 FX-53 2.4 GHz hits around 89W of power dissipation. In contrast,
Intel's documentation on the P4 3.4 GHz EE, page 69:
http://support.intel.com/design/pentium4/datashts/29864312.pdf lists 102.9W.
That is a pretty large difference when considering how small each of the
chips are. However, in that same document on page 69, Intel's "normal" P4
3.4 GHz with only 512 KB cache is comparable with AMD's CPU at 89W."

Jak Pan juz pisze ze "wiadomo" to przynajmniej poda link,
Sempron 2.4 Box na Asrock'u ma 32 stopnie, czy to jest duzo..........

pozdrawiam
Adams