Re: 2 * 120 GB - problem?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 26 Oct 2004 - 18:21:25 MET DST

*Rafal 'Raf256' Maj* napisał:

> Mam dwa dysk po 120 GB.
> czasem dyski nie sa widziane [...]
> nagle dyski oba przestaly dzialac

IMHO to wina zasilacza. Czasami mam podobny problem na Chieftecu
420W. Przez 90% czasu mam podłączonych do niego 5 dysków i nigdy
nie ma żadnych problemów. Czasami podłączam kolejny i nieraz dzieją
się identyczne cuda, np. podczas pracy któryś z nich (dowolny)
potrafi się wyłączyć (oczywiście wyskakują błędy I/O; czasami zwis
systemu). Dyski wyłączają się tylko na ułamek sekundy i zaraz
startują ponownie, ale to wystarczy by system je stracił. Czasami
problem pojawia się już podczas testów BIOS-u, a nieraz nic się nie
dzieje przez wiele godzin. Wystarczy, że odepnę jeden z dysków
(niekoniecznie ten dodatkowy) i wszystkie problemy znikają jak ręką
odjął.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/
    ((.)(.))      Po przeczytaniu spal ten list!        (@  @)