Re: PII bez wentyla ?

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 26 Oct 2004 - 13:24:33 MET DST

urug wrote:

> U mojego brata chodzil taki PII 350 z dwa miesiace bez wiatraka (zatarl
> sie skubany) i ciagle sie dziwilismy czemu komputer po pewnym czasie
> strasznie zwalnia, wieszac sie nie wieszal, ale mulil sie okropnie. Po
> zamontowaniu wiatraka 80x80 na 5 volt smiga do tej pory pieknie jako
> komputer po pasiansa i kurnika dla ciotki.

czy ktos moglby mi potwierdzic ze powyzsza hisotryjka to bzdura??

procesor jest takim jakby automatem, ktory przechodzi w rozne stany;
tzn. ma skonczony zbior stanow i przechodzi miedzy nimi; o ile tylko
ma sie ustawiona czestotliwosc magistrali i mnoznik, to tempo zmiany
stanow bedzie zawsze takie samo - niezaleznie od temperatury;

podusmowujac: procesor jako uklad cyfrowy (zero-jedynkowy) nie moze
dzialac wolniej w zwiazku ze wzrostem jego temperatury - szczegolnie
taki PII, bo nowsze procesory umieja "zwalniac" tzn. zmniejszac
czestotliwosc same;

adas;