Re: Jaka drukarke kupic?

Autor: Kapsel <kapsulski_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 26 Oct 2004 - 11:45:25 MET DST

Tue, 26 Oct 2004 11:16:22 +0200, na pl.comp.pecet, piotr napisał(a):

> Nosze sie z zakupem drukarki - kolorowej na uzytek domowy. Powiem tak czasem
> jest do wydrukowania z 80 stron czasem tzn. 2-3 razy w miesiacu a tak to
> pojedyncze wydruki nie przekraczajace 20 stron. Jaka drukarke polecacie
> kupic, czy kupic laserowa, czy drukarka laserowa jest tansza w eksploatacji?
> Czy kupic atramentowa? ale slyszalem ze atramentowe sa drozsze w ekspoatacji
> czy to prawda? chodzi mi o zuzycie w atramentowej atramentow cartridge a w
> laserowej tonerow.

Co do kosztow eksploatacji, to owszem - lasery sa tansze od atramentowek.
Jednakze to dziala przy duzej ilosci drukowanych dokumentow, bo przeciez
sama drukarka jest wyraznie drozsza...

Dlatego IMO biorac pod uwage ze chcesz drukarke do domu, powinienes wybrac
atramentowa.
Jesli nie boisz sie lekko pomajsterkowac z napelnianiem tuszow to tez jest
wzglednie tania.

Jaka?
Mysle ze Lexmark bedzie OK. Mam Z55se i jestem zadowolony. Niektorzy
twierdza ze to taki Media-Tech i troche w tym racji jest.
Dalem jednak za nia rok temu 250zl, drukuje ladnie - a na domowe warunki
doskonale. Jest dosc szybka i latwa w obsludze. Sterowniki napisane dla
(t)opornych pozwola nawet laikowi zainstalowac sprzet. Dla tych co mi
powiedza ze inne firmy tez tak maja, pozwole sobie zauwazyc ze takie hp
przy sterownikach ma spore problemy i juz trzy razy jezdzilem zeby pomoc i
nie bylo to proste zeby je zainstalowac po tym jak przy standardowej
procedurze uzytkownik pomieszal w systemie (postepujac z instrukcjami).

Jedna wazna rzecz - do lexmarka znalazlem napelniacze na katowickiej
gieldzie po 25zl. Zarowno czarny jak i kolorowy tyle kosztuje, a dostajesz
60ml tuszu (3 tubki czarnego lub 3 tubki kolejnych kolorow do kolorowego :)
Cena jest dobra, jakosc druku nieznacznie tylko nizsza, prawie
niezauwazalna na domowe warunki. Napelnianie bardzo proste, ciezko cos
zepsuc.

Na koniec, bez wzgledu co wybierzesz odradze Ci hp. Mialem do czynienia z
kilkoma modelami. Moj wlasny 840Cxi padl po pol roku (uslyszalem ze cos z
pozycjonowaniem glowic - 150zl naprawa, wiec podziekowalem). Kolega ma
5150, wciaga po kilka kartek papieru na raz (zwykly ksero), duze problemy z
zainstalowanie sterownikow. Niewiele znam osob ktore nie mialy problemow z
hp-kami wiec naprawde odradzam jesli nie jestes obeznany w sprzecie. Poza
tym cena jest wyraznie wyzsza niz np. Lexmarka =)

Moze mnie tu zjedza za to hp ale to moja opinia.

--
Kapsel
  kapsulski(malpka)poczta.onet.pl