Re: Dziwny problem z plyta BXcel

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 23:50:08 MET DST

Hej

Chwała wszystkim męczennikom PcChipsa...!!!

"Miroslaw Szejduk" <shango@o2.pl> wrote in message
> Witam
>
> Ostatnio dostalem w prezencie taki starszy komputerek gdzie plyta jest na
> chipsecie ALI BXCell (ALi 1621-M726). Problem polega na tym iz nie mozna
> wlaczyc DMA. Sterowniki ze strony producenta powoduja totalny zwis systemu
> Windows 98SE2. Jak nie instalowalem sterownikow ze strony to po
> zaznaczeniu
> DMA po resecie DMA i tak bylo wylaczone. System postawiony od nowa. Wiem
> ze
> ta plyta to wynalazek ale zawsze mialem sprzet z ktorym nie bylo takich
> problemow.

Gdzieś tu http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/ jest opis tej
płyty i calej tej sytuacji. Przepraszam ze nie wiem dokladnie ale jest pozno
nie chce mi sie szukac a rano musze do pracy. O ile pamietam tam jest błąd w
BIOSie i tego DMA po prostu nie da sie wlaczyc. I gdzies tam jest link do
stronki gdzie gosc opisuje jak zmodyfikowac BIOS aby się dalo włączyc DMA,
podaje do pobrania odp. programiki do tego itp. Uczciwie przyznam ze nie
wyprobowalem tego sposobu. Moja M726 wylądowala u mamy która używa kompa
głównie do pasjansów :) (no, nie tylko, np. do internetu jeszcze troche) i
ją taka szybkosc zadowala wiec juz nie dlubalem.

--
Pozdrovionka
Speedy