Re: karta dzwiekowa cicho gra

Autor: Coach <_at_>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 22:22:31 MET DST

Dnia 25 Oct 2004 15:02:24 +0200, webmajsterek napisał(a):

> 2. teraz jest Crative AudioPCI -- tylko ze ta karta bardzo cicho gra , musze
> na ful wszystkie suwaki dac zeby cico slyszec .
> 3. z takim samym efektem spotkalem sie przy karcie On-Board CMI8330 i datego
> uzywalem Opti931 . Karta Opti931 przy 20% glosnosci dawala efek ze muzyka byla
> bez problemu slyszalana w calym duzym pokoju .

Normalne. Stare karty miały silniejsze wzmacniacze (często w postaci
osobnej kości z blachą normalnie przeznaczoną do radiatora).
Często też miały zworę wyłączającą ten wzmacniacz (często nie najwyższej
jakości, szumofon i zniekształcacz). Zwora przełączała lineout/speakerout.

Aktualnie karty mają słabsze wzmacniacze, zwłaszcza te creativowskie, które
w każdym sterowniku nagabują o zakup zestawu głośnikowego Creative z
aktywnym wzmacniaczem. Niestety, do rozruszania głośniczków się już nie
nadają, ba, ledwo potrafi słuchawki rozruszać, a i tak po jakimś czasie się
"męczy" i zmniejsza moc wyjściową.

Jeśli chcesz mieć taką moc jak poprzednio, to musisz kupić pierdziki
aktywne klasy SUPER 100WATT (nie mylić z watami).
Ale osobiście polecam podpiąć się do AuX wieży, taniej i lepiej.

> 4. dlaczego te inne karty dzwiekowe tak cicho graja ?? czy moze da sie jakos
> zworke przestawic zeby bylo wieksze wzmocninie .

Nie. Karta nie ma wbudowanej końcówki mocy.

> 5. na co sa zworki oznaczone Wave Table ( na opti931 ) .

Nie wkładaj tam zworek. Ja kiedyś tak uwaliłem kartę. To slot dokładający
bank próbek midi, aktualnie karta używa do odtwarzania midi syntezatora FM
(nakłada na siebie falę wybzykując dźwięk).

c.