Re: udostepnianie plikow i drukarek - nie dziala

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 17:04:03 MET DST

Marcin Z. wrote:
> Mam nadzieje, ze to dobra grupa.
> Mam taki problem. Po zainstalowaniu WinXP i udostepnieniu plikow i drukarek
> na danym kompie, nie moge uzyskac do nich dostepu z innych komputerow.
> Kiedy znajduje w otoczeniu sieciowym dany komputer w jego grupie roboczej,
> klikam na jego nazwe to wyswietla mi komunikat, ze nie ma dostepu do zasobow
> komputera, pomimo, ze sa udostepnione.
> Pewno dosc chaotycznie to wyjasnilem, jednym slowem chodzi o to, ze pomimo
> udostepnienia zasobow, sa one nadal niedostepne.

Firewall... Tak właśnie działa pod Windows. Mam ten efekt w sieci, gdzie
na różnych komputerach jest Win2000 i WinXP. Przy włączonym firewall
kopmuter nie chce zobaczyć zasobów sieciowych. Wystarczy na chwilę
wyłączyć, podłączyć zasoby i włączyć ponownie.
Uczciwym rozwiązaniem tego problemu byłoby wpisanie portów usług w
konfiguracji firewalla.