Re: Zalman FanMate i moc wiatraczka

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 15:34:20 MET DST

*BartekK* napisał:

> Cene :)

Hehe, ładnie wybrnąłeś. Nie czepiałbym się, gdybym nie odniósł
wrażenia, że piszesz o czymś, czego na oczy nie widziałeś :)

> swoja droga takie rozwiazanie powoduje, iz maksymalne napiecie
> jakim da sie zasilac wentylator spada do okolo 10V

Dokładnie 11V - tak wynika z moich pomiarów multimetrem oraz ze
specyfikacji producenta:
http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=14&code=017

A tego brakującego 1 volta w ogóle nie da się odczuć - ani w spadku
poziomu hałasu, ani mocy pompowanego powietrza. Zresztą, FanMate-a
kupuje się po to, żeby wentyle spowalniać, więc nie widzę potrzeby,
aby tu cokolwiek poprawiać.

> to widze inna wersja niz ja rozbieralem/naprawialem

Ja mam 3 takie regulatorki, wszystkie zamknięte w takiej plastikowej
obudowie o jakiej pisałeś, z wystającym pokrętłem od potencjometru,
ale w środku jest właśnie taki duży radiator jak na zdjęciu. Być
może masz jakąś beta-wersję :)

P.S.
Ja w swojej budzie mam 4 wentyle Zalman ZM-F2 o mocy 3,36 W każdy.
Obecnie są podłączone po dwa do jednego FanMate-a 1, a potencjometry
skręcone tak, by układ dawał równo 6V. FanMate jest przy tym ledwo
ciepły. Kiedyś miałem podłączone wszystkie cztery wentyle pod
jednego FanMate-a (czyli łącznie 13,44 W mocy) i całość pracowała
bez żadnych problemów przez parę miesięcy. Dopiero któregoś dnia
zwróciłem uwagę na olbrzymią moc tych wentyli i ograniczenie w
specyfikacji FanMate-a, dlatego postanowiłem cały układ rozdzielić.
Dodam tylko, że wszystko było oczywiście podłączone do jednego
gniazdka na płycie głównej (MSI KT3 Ultra ARU).

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/