Re: LCD vs. CRT

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 14:46:24 MET DST

Dnia 24 Oct 2004 13:39:26 +0200, januszek napisał(a):

> Tu chodzi o to, ze CRT sa ekranowane a LCD nie. W efekcie LCD potrafia
> promieniowac mocniej. Przy czym i tu, i tu jest to promieniowanie na
> tak znikomym poziomie ze nie ma ono zadnego znaczenia dla zdrowia.

Powiem tak: miernikiem "elektrosmogu" sprawdzałem różne monitory, m.in.
zakupiony LCD Samsung 173t. W porównaniu do 17" CRT Samsunga (700IFT) jest
rewelacja - 5cm od panelu promieniowanie jest takie jak 60cm od CRT,
a potem po prostu zupełnie znika.

Poza tym dochodzi komfort pracy, fakt że ekran jest teraz dalej ode mnie
(stolik komputerowy jest dosunięty do ściany)... Wzrok męczy mi się duuuużo
mniej.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944