Re: partycja startowa powyżej 1024. cylindra

Autor: Porucznik Crow <crow_at_klub.chip.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 21:49:30 MET DST

Dnia Fri, 22 Oct 2004 18:35:06 +0200, towarzysz MarcinR zameldował:

> No właśnie. Ostatnio chciałem trochę powiększyć mój dysk C:\ który ma
> ok. 7.3 GB. Użyłem programu Partition Magic. Jednak jeśli próbowałem
> zwiększyć dysk o ok. 1 GB to pojawiała się informacja, że dysk
> przekroczy 1024 cylinder i że poprawne uruchomienie systemu może być nie
> możliwe. Czy mam się tym przejmować, czy mogę spokojnie zrobić sobie
> dysk C:\ 10 GB ? Jeśli nie, to jak to zrobić?

Jeżeli nie używasz lilo i masz dysk z obsługą LBA to spokojnie możesz.
Miałbyś problem, gdyby dysk nie obsługiwał LBA i jakimś cudem jądro systemu
znalazło by się poza 1023 cylindrem (mało prawdopodobne jeżeli masz
oddzielną partycje tylko na system)

--
Pozdrawiam
# [Lusowko] Crow [PL] # http://chs.wz.cz # 5242577 # Call of Duty #