Re: Audio->Audio a buczenie w glosnikach

Autor: Radek Cichy <rc1977_at_wytnij.tlen.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 14:33:21 MET DST

Użytkownik Paweł Chrobak napisał:
> Kurcze ale przecież, masa treż idzie wspólna to nie powinno się wyrównać. ?

Niestety jest to bolączka wielu systemów audio, nawet profesjonalnych,
żeby wyeliminować pętlę mas. Tu nie chodzi o potencjał statyczny.
Wystarczy że jedno urządzenie będzie miało 0,2 Vpp zmiennego napięcia
sieciowego na obudowie. Komputerowi to rybka a przez kabel audio po
ekranie popołynie zmienny prąd do drugiej obudowy bo ona ma potencjał
np. zerowy. A popłynie w takt 50Hz tak jak się zmienia napięcie zasilające.

> Czy może pospinąć masy z obu zasilaczy ?

Może pomóc (bardziej prawdopodobne), ale może pogorszyć. Ja bym uziemił
porządnie obudowy od obu kompów (nie w sensie bolca w gniazdku tylko
drut do obudowy i do uziemienia jeśli jest taka możliwość).

--
Pozdrowienia
Radek Cichy