Re: Laptop IBM i wyłączenie TrackPointa

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 22 Oct 2004 - 07:22:54 MET DST

__o_o__ <zr2004@gazeta.pl> napisał(a):

> Mam pytanie, czy w laptopie IBM ThinkPad R51 jest możliwość wyłączenia
> TrackPointa, tak aby korzystać tylko z TouchPada?

Jest, jak sie wejdzie przez Control Panel do wlasciwosci myszy. W UltraNav
mozna wylaczyc TrackPoint. Najnowsze driwery sa na stronie:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-4248
Tylko dlaczego? Radze troche potrenowac, a potem bedzie trudno z niego
zrezygnowac. Jest to powszechna opinia wsrod uzytkownikow Thinkpadow.

:: Solana :: <solanasun_no_spam_@hotmail.com> napisał(a):

> Przepraszam, ze nie na temat, ale musze zapytac ;-)
> Jestes zadowolony z Think Pada?

Pytanie co prawda nie do mnie, ale ze pisze z Thinkpada, dolacze kilka uwag.
Mialem do czynienia z roznymi laptopami: Dell, Gateway, Toshiba, Sager,
Compaq. IBM jest z innej ligi. Nie dotyczy to tylko jakosci wykonania
(klawiatura!!), uzytych materialow (obudowa ekranu z magnezu), serwisu
(automatyczne odswiezanie driwerow przez internet, nawet dla modeli sprzed
wielu lat), ale takze oprogramowania dostarczanego z laptopem. Najczesciej
producenci laptopow w ramach oszczednosci dostarczaja goly system operacyjny
lub laduja pelno niepotrzebnych pozniej smieci (troche lepiej wyglada to
ostatnio z Dellem). IBM dostarcza z laptopem caly zestaw programow, ktore
szybko okazuja sie niezastapione jak np. IBM Rescue and Recovery. Jest to
nie tylko program mogacy robic regularne backupy, ale zawiera takze mini
system operacyjny. Z jego poziomu mozna odtworzyc zawartosc calego dysku
nawet w przypadku calkowitego zalamania sie glownego systemu operacyjnego.
Takich narzedzi jest duzo wiecej. Na ponizszym zdjeciu mozna zobaczyc
porownanie T42p z LCD 15" oraz T42 z ekranem 14.1":
http://cfs.umbi.umd.edu/present/thinkpad6a.jpg
Pozdrowienia.