Re: Ludzie! Mam dosyć! ZWIS

Autor: Paweł Cern <imie_at_nazwisko.neostrada.pl>
Data: Thu 21 Oct 2004 - 23:33:29 MET DST

"Wieslaw Lubas" <vieniu@math.put.poznan.pl> wrote in message
news:cl97gl$s6b$1@opal.icpnet.pl...

> A PFC to jakies zabezpieczenie?
>
> WL

Pomyliłem się, to nie jest z założenia zabezpieczenie, pasywny PFC to jest
po prostu filtr pojemnościowy montowany na wejściu AC zasilacza, aktywny PFC
jest nieco bardziej złożony. Niemniej jednak taki filtr usuwa niektóre
zakłócenia przychodzące od sieci 220V, włącznie z niewielkimi pikami
napięciowymi które mogą powodować zaburzenia w pracy sprzętu a czasem
prowadzić do uszkodzenia (na ogół zasilacza). Zakłócenia o których piszę
mogą być generowane np. przez spawarki, silniki komutatorowe bez filtra
wejściowego itp.

Paweł