Re: CO ZROBIC????PORADZCIE!!!!

Autor: R2rek <artur_obrzut_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 19 Oct 2004 - 21:31:10 MET DST

> Czyli uwazacie ze kluczem jest szybki dysk....Hmmm to ciekawe, ale raczej
> odradzacie tego pentiuma III 600mhz z 512kbL2?? bo juz sam nie wiem :/

Mam prawie identyczną konfigurację jak ty teraz.
Napisz jaki masz system. Ja pracuję na połatanym 98SE i śmiga jak ta lala.
Ma oczywiście pewną wadę - co jakiś czas trzeba go odświeżyć.

Poza tym, BARDZO ważny jest odpowiedni dobór programów. Np. rzuć w kąt IE,
jeśli go jeszcze używasz. Nie chce tu rozpętać wojny, więc napiszę - zmień
na cokolwiek, wszystko jest szybsze od IE. Wszystko jedno czy Opera, czy
Mozilla. Ja osobiście używam Opery, ale pewnie ze zmiany na inną
przeglądarkę też bedziesz bardzo zadowolony.

Jakiego używasz antywirusa? Pewnie jakiś masz, skoro piszesz że używasz
kompa głównie do Internetu. Proponuję NOD32, albo F-Prota. Jesli o nich nie
słyszałeś, nie szkodzi, od spróbowania nic Ci sie nie stanie, a możesz sie
mile zaskoczyć :)

Odpowiednio ustaw partycje. Nie wiem jaki masz dysk, ja niedawno zmieniłem
starego Seagate na nowego Seagate 7200, przyznaję że kopiowanie plików
bardzo przyspieszyło. System też. Trochę przez szybszy dysk, trochę przez to
że ma teraz miejsce na swapa :) Na temat partycji jest mnóstwo artykułów w
sieci. Jesli chcesz, skontaktuj się na priv, bo mam jakiś w *.jpg

Bez względu na to jak cię zniechęca, zacznij używać Total Commandera (o ile
tego jeszcze nie robisz). Nauczysz się 10ciu poleceń z klawiatury i
przestaniesz się wkurzać na Windowsa :)

Daruj sobie np. Winampa 3 lub 5.
2.91 wystarczy Ci w zupełności, a działa naprawdę szybko. (ostatnio ponoć
odkryto w nim sporą lukę w zabezpieczeniach, ale taką samą jak w Winampie
3-5.04, więc wybór należy do ciebie)
Chyba ze zaryzykujesz i spróbujesz się przestawić na Foobara (nawet
niekoniecznie wersję Lite) - nie będziesz załował, jeśli dasz mu szansę :)

Sterowniki do filmów - nie jakieś 15MB Packi, tylko dobre, bez wodotrysków.
Używam najnowszych ffdshow.
Daruj sobie WMP 9.0 - stara szóstka chodzi bardzo szybko i stabilnie :)

ACDSee 3.0 - śmiga i jest funkcjonalny :)

Nie wiem czy skorzystasz z moich rad, wiem że są trochę NTG, bo pytałeś o
sprzęt, ale pytałeś też jak przyspieszyć kompa, więc podpowiedziałem Ci
kilka rozwiązań, które wypróbowywałem przez lata.

Sam planuję kiedyś dołożyć do procka (może nawet na jakiejś przejściufce),
ale póki co samo kombinowanie z softem wystarcza :)

Pozdrawiam i hope że pomogłem :)